onsdag, augusti 16, 2006

Hell

Människor undrar hur jag kan vara så öppen. Berätta om saker som har hänt mig. Saker som många ser som högst personliga. Det är mitt sätt att få utlopp för mina känslor och att hjälpa andra på ett sätt. Visa att det finns människor som varit med om samma saker eller värre saker. Oftast tror man att man är den som varit värst behandlad, den som varit med om dem mest hemska saker och sen ser man att det finns någon annan. Någon annan som varit med om värre saker eller samma saker som en själv.

Worse?

Det finns människor där ute som gärna vill hjälpa andra. Det är svårt att hitta dem. Jag har hittat många som vill hjälpa mig! Svårt att tro ibland, folk vill hjälpa mig? Dem vill hjälpa mig igenom mitt egna lilla helvete precis som jag hjälpte dem igenom deras. Jag hjälper ofta människor som har det svårt, jobbigt. Jag vill hjälpa människor, jag vill få dem att må bra. Jag vet hur dåligt man kan må och vill att dem ska vara glada. Jag vill inte att någon ska genomlida det helvete jag gick igenom. Det finns hjälp att få, av andra som varit med om samma saker eller värre saker. Det finns också psykologer och andra proffs som ägnar sig åt att hjälpa andra människor. Visst dem tar betalt men jag har hört att det ska hjälpa. Självhjälp har jag kört med.

Hjälp en medmänniska, gör dig själv glad

1 kommentar:

Anonym sa...

Man hjälper sig själv indirekt när man hjälper andra. Vare sig man glömmer sina egna problem för en stund eller om man bearbetar sina egna grubblerier samtidigt.. så är det ändå skönt att då lyssna och eller prata med någon annan.

Värmer gott i själen.
Goda gärningar, nytta med nöje.