lördag, augusti 26, 2006

Welcome to hell

Please tell me, I really gotto know

Folkungagatan 32 det namnet och numret ekar i mitt huvud varje gång jag går till jobbet. För vissa är det just bara ett namn på en gata och ett nummer. För mig är det så mycket mer. Jag går förbi det där huset varje gång jag ska till jobbet. Det var där en gång i tiden som mitt eget lilla helvete började. Det var där jag en gång började frukta livet och allt som fanns där i.

Welcome to hell, enjoy your stay

Det var där ett helvete på flera år skulle börja. Ett helvete som egentligen aldrig skulle funnits. Ett helvete som aldrig borde ha skapats. Det helvetet jag levde i. Ditt livs värsta mardröm.

Wished for heaven and got hell

Det var i den stunden min värld rasade samman, min verklighet. Det som skulle forma mig till att bli den jag är idag. Enligt vissa är jag arrogant, dryg, kaxig och allvarligt tråkig enligt andra är jag snäll, omtänksam, modig, stark och underbar. Vem har rätt? Enligt mig själv har ingen av dem rätt. Jag ser mig inte så, jag ser mig som feg, rädd, sluten, blyg och korkad. Konstigt vad vissa får en skev bild av vem jag är.

Hello im an arrogant bastard

Jag förstår dock varför vissa tycker som dem gör. Jag vet att ger det intrycket ibland. Jag beklagar att människor ser mig som arrogant, dryg, kaxig och allvarligt tråkig. Innan man känner mig så är det lätt att uppfatta mig så. Inte lätt att lära känna mig och få fram den andra bilden människor har av mig.

My hell made me

Mitt helvete skapade mig till dess avbild, betyder det att jag är djävulens son? Att jag är Lucifers enda barn? Att jag är den utvalde? Är jag utsatt för prövning? Vad vet jag, jag vet vad jag heter och vart jag bor. Jag vet att jag inget annat vet och därför vet jag mer än de flesta.

Know nothing

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: