måndag, augusti 14, 2006

Happiness

Regndroppen tar sig saknta nerför mitt fönster. Jag följer den från toppen av mitt fönster till botten. Det är ungefär som livet. Du börjar på toppen och slutar på botten, alltså i jorden. Begravd under jorden, botten.

Top and bottom

Däremellan ska du fylla det med mening. Vad är mening för dig? Vad tror du är meningen med livet? Vad ska rädda dig från att brinna i helvetet? Vad ska få dig att komma till himlen och prata med Sankte Per? Tror du inte på himmel och helvete? Vad tror du på då?

?

Vad är viktigt för dig här i livet? Varför tror du vi lever här på denna planeten? Vad är meningen med livet för dig? Pengar? Status? Materiella ting? Vänner? Familj? Lycka? Sex? Kärlek? Jag har alltid trott att meningen med livet är att omge sig med vänner, familj och därför är man rik på kärlek. Den senaste tiden har jag kommit att ifrågasätta detta. Är det rik på kärlek jag vill vara? Vad hjälper kärleken mig om jag fortfarande inte är lycklig? Jag tror meningen med livet är lycka.

Happiness is a good thing

Ge mig pengar, ge mig kärlek och ge mig din vänskap. Blir jag lycklig då? Jag vet faktiskt inte. Jag tror att när man är lycklig så känner man det inom sig. Är man inte det så försöker man få ut sin ilska och besvikelse på andra. Det är någon annans fel att jag känner så som jag gör. Det är inte mitt fel att jag blir arg på andra det är deras fel. Det är så en olycklig person tänker och gör. Kanske inte just tänker men gör är en sak som är säker. Jag har varit en av dessa olyckliga själar så jag vet. Jag vet hur lätt det är att ta ut sin ilska och besvikelse på andra. När det egentligen är en själv man har att skylla.

Blame yourself

Jag ville ofta lägga skulden för mitt eget misslyckande på andra förut. Jag visste att det var fel men det var det som kändes bäst för mig. Det var det jag fick ut mest av trodde jag. Jag vet bättre nu. Jag vet att det inte är någon annans fel. Det är mitt eget fel, det är mina handlingar och därför mitt ansvar. Jag vet det nu, men ville inte inse det innan.

Realise the truth

Drömmer sig bort gör alla ibland. Vissa har realistiska drömmar och andra drömmarnas drömmar. Visst allt kan hända men vissa saker är ändå troligare att dem kommer hända än andra. Att vinna 700miljoner är en dröm jag hade en gång i tiden och fortfarande kanske har. Jag insåg dock att jag skulle ha svårt att uppnå den drömmen då jag aldrig köper lotter eller spelar på lotto, keno osv. Då är det svårt att vinna. Jag kan spela på fotboll ibland, lite poker ibland. Inte så mycket mer än det.

I want to winn 700million dollars baby

Jag tvivlar på att jag kommer vinna 700miljoner på det. Det är högst osannolikt. Något jag däremot kan uppnå i livet är lycka. Det är vad jag strävar efter. Det är ett realistiskt mål. Jag har många delmål i livet men bara ett mål, lycka. Delmålen är bara en del av det stora hela. Något jag ska möta upp på vägen för att bli lycklig.

I want to be happy, just like you

Catch u later!
Dytte

2 kommentarer:

Anonym sa...

Meningen med livet.. så stort så brett.
Jag har försökt klura på det (måååånga gånger) och sätta ord på det.. fast jag vettegudarna. Mina tankar går emot att eftersträva harmoni, för utan dalar har man inga toppar.. Utan topparna orkar vi inte leva.. Det är därför människan alltid strävar efter mer. Givetvis är Lycka en central del av Harmonin. Utan lycka ingen harmoni och viceversa. Visst det kanske låter fint.. men så himla enkelt och särskilt rättvist är då inte livet. Det är ett ständigt givande och tagande.. när finns det rast och ro? När finns det tid att hinna njuta? Berg och dalbana.. alltid nya tag.. men som sagt.. det finns väl en mening med livet, vad gör vi annars här. Kärlek, lycka och harmoni.. nåt sånt vill jag kalla Meningen med livet med tre ord..

Anonym sa...

skrev lite mer om det på lunar.. vet att lunar är fjantigt men ändå en plats där mina vänner är.. och uppenbarligen en plats där jag vill vara.. för utan mina vänner.. ja var finns då lyckan?