söndag, augusti 20, 2006

Sex?

Jag tittar ut genom fönstret och ser gatlyktans sken lysa upp vägen nedanför. Jag ser en bil åka förbi där nere. Allt verkar så lugnt och stilla men på något sätt ändå mörkt. Mörkret påminner mig om att det snart är vinter igen. Att det snart är kallt igen.

Vintern kommer med stormsteg

Jag slits mellan mitt förnuft, mina känslor och ja mitt kön. Det är svåra saker att slitas mellan. Ibland tänker jag inte, ibland så dras jag iväg av mitt kön. Det är nackdelen med att vara man. Man tänker med kuken ibland, trots att jag sagt att jag aldrig ska bli sån. Klart som tusan jag också är sån, jag är kille, man, pojk. Kalla det var du vill men alla dem har någon form av penis.

Jag har en penis alltså finns jag

Jag har alltid sagt att vi män är svin. Jag håller fast vid det, vi är det. Det jag inte tänkt så mycket på tidigare är att tjejer ibland är precis lika mycket svin som vi killar är. Dem är ibland också bara ute efter en enda sak, sex. Jag säger inte att jag för tillfället är ute efter sex. Jag är nog snarare ute efter närhet. Någon att bara mysa med.

Ska det vara så svårt?

Människor som läser det här förundras nog över mitt språk i styckena över. Det jag vill säga kan inte sägas med andra ord dock. Jag känner att jag måste använda dem orden. Vissa tjejer/kvinnor klagar över vissa mäns kvinnosyn. Jag läste på filosofens blogg om ett mail han hade fått och likadant på Jockes blogg. Där de hade fått klagomål på hur de bloggade om kvinnor. Deras kvinnosyn var sned, enligt mailarna. Säkerligen kvinnor det kan jag nästan till 1oo% garantera.

Women women women

Tänk på att det inte alltid är männen som är svinen. Ibland vill ni tjejer också bara ha sex med någon. Det kallas att vara kåt om jag inte minns fel. Tolka dock inte allt som vi killar gör som an act of sexualdrive. Det är långtifrån sant. Det finns dem som bara vill mysa och vara din vän också. Tänk på det innan ni dömer ut oss killar. Kolla på er själv ibland också.

Vi har en kuk att skylla på vad har ni?

Catch u later!
Dytte

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var bra skrivet av dig. I en bättre och roligare värld finns större förståelse av sexualiteten. Det jag försöker föra fram på min blogg är att det finns subjekt bakom objekten (hur de än framförs). Det är en insikt både män och kvinnor behöver lära sig.

Mvh Sokrates

Anonym sa...

Vi är alla djur ;)

Anonym sa...

Bara för att det är avsaknad av kuk hos kvinnor innebär det inte att vi är könlösa.
Vi styrs också av vårt kön mellan varven... ;)

Anonym sa...

Sokrates: Tackar! Du har så rätt sokrates. Man ska inte döma någon på förhand alltså?

Malin: Det stämmer nog.

Levande: Glad att se att det finns mer som vågar kommentera. Välkommen!
Jo det är ju just det jag säger. Man hör hela tiden tjejer och kvinnor kommentera att vi män styrs av vårt kön än av hjärnan. Jag säger att skillnaden är att vi visar det och att ni tjejer försöker dölja det. Eller iaf de flesta tjejer.