fredag, augusti 11, 2006

Samtal om kärlek del1

Jag pratar med en tjejkompis på msn. Vi har en mycket intressant diskussion som uppkom genom att hon läste ett tidigare inlägg "Dem tomma orden". Vi började diskutera kärlek och vad det egentligen stod för och betydde. Jag ställde några frågor och hon svarade enligt mig grymt bra. Här kommer delar av vårt samtal, jag kommer att stå som J och min kompis som A. Så alla förstår.

J: Det kommer alltid vara vi?

A: Vilka är vi? människor förändras, jaget förändras därför måste också viet förändras.

J: Smart tanke men då måste det ju vara tomma ord?

A: Nej det är inte tomma ord. Bara för att en svältande människa ätit sig mätt betyder inte att hon en gång inte varit hungrig. Sanningen är relativ och att försöka se den som en del av framtiden är svårt. Därför ska man leva i nuet.

J: Jag säger inte "Jag älskar dig" till någon om det inte är någon jag känner betyder grymt mycket för mig.

A: Precis! Att låta kärleken mogna får den att växa och bli mer bestående. Man kan inte alltid älska en människa, men i dagens samhälle ger man upp så lätt. När det kommer motgångar och man inte har fjärilar i magen så tror man inte att det kan bestå, men kärlek är så mycket mer än små färgglada flygande insekter i magen.

J: Många människor ser inte det där, dem är ytliga och ger upp grymt lätt.

A: Precis! Skilsmässor ökar för att folk är så blåsta att de tror att kärlek ska vara som på en hollywood film, det är den inte. Det går upp och ner och man kan inte alltid vara på topp. Om man bara lever en dans på rosor, hur vet man då att det är just det. De gånger kärleken har svalnat, gör att man uppskattar de gånger den blåssar upp ännu mer

J: Folk har en illusion om vad kärlek är precis som du säger en hollywood film. Det är allt annat än en hollywood film. Kärleken varar inte som i filmerna, i drygt 1,5h. Det är så mycket längre. Man kan inte alltid vara glad och gullig, det funkar inte så.

Det finns lite mer av detta samtal som kommer att komma senare sen. Ni får helt enkelt vänta.

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: