fredag, augusti 18, 2006

Distans?

Människor i min närhet och jag själv åker land och rike runt för att hitta kärleken. Vissa hittar den, vissa inte. Jag åkte iväg till Halmstad, hur det gick får ni tolka själva. En annan åkte iväg till Arvika och ytterligare en åkte till Kalmar. En åkte dit och en annan dit, herregud.

What´s with all this?

Istället för att leta i vår egen stad så ger vi oss iväg till andra städer. För att finna lyckan? För att hitta kärleken med stort K? Vad har andra städer som vi inte har här? Eller är vi bara trötta på utbudet? Jag är trött på utbudet, det står jag för. Därför söker jag mig till andra städer, mer än på ett sätt.

Want to move?

Efter att man bott 20år i en och samma stad som för övrigt är rätt liten så känner alla alla ungefär. Alla vet vad den och den gjorde den kvällen och vad den sa om den osv osv. Det blir nog så i vilken stad som helst tror jag. För man sluter sig till en viss typ av människor och därför en viss typ av uteställen osv. Det känns därför som att alla känner alla eller i alla fall vet vilka alla är. Här i Skara så är det verkligen så. Alla känner till alla på något sätt. Det är bara relatera till någon av deras kompisar eller partners så hittar du personen du söker. Alla känner alla som sagt på ett sätt eller annat.

One way or another

Vissa fann kärleken på annan plats som sagt, nu är det distansförhållande som gäller. Det känns som att det är någon jäkla trend eller något. Har jag fel? Jag ska också satsa på det där nu. Enbart det där med distansförhållande. Det verkar vara min grejj, om andra kan så kan väl jag? Så nu ska jag satsa på dig mo, ja precis dig moisthlm. Så vad säger du? Kan det funka? Jag har aldrig träffat dig men jag har kommenterat lite på din blogg och har läst dina inlägg. Det känns som att jag känner dig nu. Lite i alla fall. Så vad säger du? Ger du det en chans?

Ohh there is magic in the air

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: