lördag, augusti 19, 2006

Du vill säga?

Människor har undrat över nedräkningen här på bloggen. Nedräkning till vad? Vad är det för jäkla nedräkning han pratar om? Fått mail om det och på msn. Vad tusan är det du pratar om?

What is he talking about?

Jag kan nu berätta om att jag har funderat ett tag på att hålla upp ett år och göra annat. Jag hade ju tvivel om att förtsätta redan i julas, ni som inte minns kan läsa det här. Jag funderade ännu en gång på att låta dem tysta stegen eka bort i hlk:s stora hjärta.

Låt dem tysta stegen eka bort

Jag har t o m kollat upp så jag kan ta studieuppehåll och kollat efter jobb för det kommande året. Jag har velat göra något annat, vet inte om jag orkar. Orkar är nog inte rätt ord om jag tänker efter. Snarare om jag klarar av det, psykiskt. Det är där allting sitter just nu. I mitt huvud och jag vet varken ut eller in.

Tell me what to do

Jag har låtit tanken vila på att jag kan njuta i ett år, men kan jag inte det i skolan? Kommer jag njuta under det året jag är "ledig"? Jag diskuterade detta med en vän(?) tidigare. Hon sa att jag kastade bort mitt liv om jag tog studieuppehåll. Hon trodde inte att jag skulle kunna komma tillbaka efter ett år och fortsätta. Det låter som en helt vanlig konversation men jag tog orden hon sa mycket hårt. Jag kanske var känslig vad vet jag, det kändes bara så onödigt hårt.

Necessary?

Vi får se om jag går dem ekande stegen igen på det stengolv jag en gång sa var mitt kungarike. Det var där jag skulle lägga grunden till något stort. Jag kanske fortfarande lägger grunden till något stort där? Jag har fortfarande inte lämnat skolan och den som lever får se. Det är en vecka kvar och nedräkningen fortsätter.

Countdown continues

Catch u later!
Dytte

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad du än väljer står jag bakom. Det är ditt val och ditt liv, skolan finns alltid kvar. Livet tar alltid olika vändningar. Är så glad att du fanns där när jag grubblade förut. Bara det att du fanns där betyder så mkt.